Nosič na střeše
Základem pro tento způsob přepravy kol je střešní nosič (autozahrádka). Možná si ještě vybavíte ty prastaré „zahrádky“ na škodovkách, které se pracně uchycovaly pod střechou mezi sloupky, a kde je svíralo jen několik šroubů. Jejich nosnost byla poloviční ve srovnání s těmi současnými modely. Chystáte-li se přepravovat jízdní kola, musíte začít střešním nosičem pro váš typ vozu. Naštěstí je na trhu dostatek produktů od různých výrobců, dokonce mezi nimi i české provenience. Jsou to buď výrobky, které se montují přímo do střešních výstupků – držáků, anebo na příčné nosiče na podélníky, tzv. hagusy, které bývají součástí některých vozů.
Pak už následuje výběr samotného nosiče na kola, který se montuje buď svorníky na příčník, anebo pomocí tzv. T-drážek – ty musí zapadnout do vyfrézované drážky střešního nosiče.
Tažné zařízení
Mít „kouli za autem“ má pochopitelně své výhody, snad jediným nedostatkem je pořizovací cena, i když i to je ve srovnání se střešními nosiči relativní pojem. Nechat provést odbornou montáž se vyplatí především tomu, kdo často převáží nějaký náklad větších rozměrů a hmotnosti, kdo se vydává na dovolenou s přívěsem, ale i v případě převážení jízdních kol.
Tento způsob je totiž uživatelsky přívětivý snad ze všech nejvíce. Kola se do stojanů nasazují nízko nad zemí, není třeba je pracně zdvihat nad hlavu a buďme upřímní, náklad na střeše za jízdy nevidíme a můžeme se jen domnívat, že je snad vše v pořádku, že se neuvolnil některý ze spojů, nebo že nedej Bože došlo k únavě materiálu, prasklinám a deformacím.
Podstatnou výhodou je možnost převážet až 4 kola současně a s montáží držáku i zakotvením samotných bicyklů si poradí každý, i křehká stvoření. Držák lze také sklápět a otevírat páté dveře i v okamžiku, kdy jsou kola na držáku upevněna.
Nevýhodou nosiče kol na tažné zařízení je pouze vyšší pořizovací cena, v závislosti na velikosti – počtu převážených bicyklů. Za trochu problematické lze považovat zhoršený výhled řidiče dozadu a také nutnost umístit ceduli s registrační značkou vozu na nosič – v tomto případě se vyplatí ponechat zadní značku na původním místě, absolvovat návštěvu nejbližšího úřadu a nechat si vystavit ještě jednu.